«اولکر گنبدقابوس»
«اولکر گنبدقابوس»

«اولکر گنبدقابوس»

ترکمن صحرا مهد سوارکاری ایران

چابکسوار مطرح گلستان در کشور گفت: ترکمن با اسب خود شناخته می شود و ترکمن صحرا مهد سوارکاری ایران و گنبد را پایتخت سوارکاری کشور است... 

یاسر جرجانی در گفتگو با مهر در گرگان افزود: هر نژاد اسب دارای خصوصیات خاص خود است، مثلا اسب تروبرد به لحاظ سرعت اسب مناسبی است اما اسب ترکمن به لحاظ استقامت معروف است.
وی به درآمد چابکسواران اشاره و اضافه کرد: درآمد چابکسوار فقط 10 درصد از کل جایزه تعیین شده است و 90 درصد باقیمانده به طور مساوی بین مربی و صاحب اسب تقسیم می شود.

وی خاطرنشان کرد: مربی در سوارکاری نقش مهمی دارد و من همیشه سعی می کنم تاکتیک های مربی را به مرحله اجرا بگذارم اما در برخی موارد اسب همراهی نمی کند و در این مرحله چابکسوار باید خود را با شرائط اسب وفق دهد و تاکتیک را عوض کند.
این مربی و چابکسوار گلستان بیان داشت: پیست های سوارکاری استان در گنبد، آق قلا و بندرترکمن با استانداردهای جهانی فاصله دارند، اما در شرائط معمول پیست میدان سوارکاری بندرترکمن را به لحاظ وضعیت زمین ترجیح می دهم.
وی عنوان کرد: مهم ترین و حیاتی ترین موضوع در مجموعه سوارکاری استان، نبود وجود یک پیست سوارکاری استاندارد با زمین شنی است و به دلیل نداشتن زمین شنی بارها و بارها مسابقات در اثر بارندگی های فصلی تعطیل می شود. 
جرجانی درباره نقش اسب و سوارکار در کسب عنوان قهرمانی افزود: هر دو به یک میزان در کسب عنوان قهرمانی نقش دارند و اگر چابکسوار آماده باشد و اسب همراهی نکند نتیجه مطلوب حاصل نمی شود و همینطور بالعکس. 

درباره سخت ترین مرحله مسابقات سواری گفت: 100 متر ابتدایی و 200 متر پایانی سخت ترین و مهم ترین مرحله برای یک چابکسوار محسوب می شود.
منبع: جام جم آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد