«اولکر گنبدقابوس»
«اولکر گنبدقابوس»

«اولکر گنبدقابوس»

موفقیت نوجوان گنبدی در مسابقات نقاشی شانکار هند

"آئین عروسی ترکمن‌ها " به تصویر کشیده شد؛ 

دختر نوجوان گنبدی نشان نقره مسابقات نقاشی شانکار هند را از آن خود کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، "مرجان زبرجد " نوجوان 15 ساله گنبدی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک گنبدکاووس با به تصویر کشیدن مراسم عروسی سنتی ترکمن‌ها به عنوان گوشه‌ای از فرهنگ و آداب و رسوم ترکمن‌های ایران موفق به کسب نشان نقره، دیپلم افتخار این مسابقات شد.
بر اساس نتایج این مسابقه معتبر بین‌المللی که در سال 2008 برگزار شده و جوایز آن بعد از دو سال به ایران ارسال شده، هشت کودک ایرانی برگزیده شده‌اند در همین حال هفت کودک و نوجوان دیگر ایرانی موفق به دریافت نشان و دیپلم افتخار این مسابقه شدند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 56 اثر نقاشی اعضای خود را به این مسابقه با موضوع آزاد ارسال کرده بود.
نتایج مسابقه نقاشی شانکار هند با وجود قدمت و اعتبار بین‌المللی تنها از طریق پست به شرکت کنندگان اعلام می‌شود و این رقابت هنری دارای پایگاهی اینترنتی برای انتشار اسامی برندگان نیست، این مسئله باعث می‌شود نتایج با تاخیر به برگزیدگان اعلام شود.
زبرجد، پیش از این نیز مدال طلای اولین جشنواره بین المللی نقاشی دو سالانه شارجه 2008 را از آن خود کرد که این مسابقه نیز در اوایل سال 2008 مصادف با سال 1386 برگزار شد.
در این مسابقات نیز از کشورمان 40 اثر از آثار اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال شد
همچنین از 25 کشور جهان نیز بیش از 3 هزار و 332 نقاشی کودکان و نوجوانان در این مسابقه شرکت کردند که در پایان مرجان زبرجد موفق به کسب مدال طلا شد.
مسابقه بین‌المللی نقاشی شارجه در امارات متحده عربی با موضوع آزاد و با هدف تأکید بر ارزش هنر نقاشی به عنوان وسیله‌ای برای ارتقای هویت فرهنگی و استحکام همکاری‌های فرهنگی با کشورهای مختلف برگزار شد.
مرجان زبرجد شش سال سابقه عضویت در کانون پرورش فکری گنبد را دارد و با راهنمایی‌های شهلا مسیبی مربی خوش فکر نقاشی مرکز شماره یک کانون گنبدکاووس به این موفقیت‌ها دست یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد