«اولکر گنبدقابوس»
«اولکر گنبدقابوس»

«اولکر گنبدقابوس»

نرم‌افزار نظارت والدین به نگارش 2 رسید

نسخه جدید نرم‌افزار «نظارت والدین بر مصرف اینترنت» با اعمال برخی تغییرات در نصب و اجرا، به ‌صورت نسخه رایگان در وبگاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir قابل دریافت است...
 

 
نسخه جدید نرم‌افزار «نظارت والدین بر مصرف اینترنت» با اعمال برخی تغییرات در نصب و اجرا، به ‌صورت نسخه رایگان در وبگاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir قابل دریافت است.

به‌ گزارش واحد ارتباطات شورای عالی اطلاع‌رسانی، در نسخه جدید این نرم‌افزار که در ابتدا با نام «فیلترینگ خانگی» شهرت یافت، سرعت اجرا افزایش پیدا کرده که به‌ تبع حافظه مصرفی به‌ منظور اجرا در رایانه‌های ضعیف‌تر کاهش یافته است.

واسط کاربری کامل نرم‌افزار و نصب آن بدون نیاز به اعمال تغییرات در سیستم‌عامل نرم‌افزار انجام می‌شود، همچنین در نسخه جدید، نرم‌افزار سازگاری بیشتری با ویروس‌یاب‌ها پیدا کرده است.

از دیگر تغییرات اعمال شده نیز می‌توان به محافظت از غیرفعال کردن، از نصب درآوردن و تغییر تنظیمات نرم‌افزار به ‌صورت غیرمجاز توسط کودکان اشاره کرد. از سویی دیگر پایگاه‌های موجود در این نرم‌افزار که در حوزه‌های مختلف دسته‌بندی شده است، در نسخه جدید به ‌روز شده و اشکالات کوچک زبان فارسی این نرم‌افزار نیز همچون فونت آن رفع شده است.

دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با هدف رهنمود خانواده‌ها و ‌فرهنگ‌سازی استفاده از اینترنت، این نرم‌افزار را با همکاری بخش خصوصی تهیه کرده و در اختیار عموم گذاشته است. گفتنی است تاکنون 220 هزار دانلود از نسخه اول این نرم‌افزار توسط کاربران انجام شده است. اجزای این برنامه از دید والدین، تعریف فرزندان، امکان انتخاب محدوده سنی برای فرزندان، کنترل تصاویر با استفاده از روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان تعیین زمان استفاده، امکان تغییر پیغام‌ها توسط والدین، ارائه گزارش، امکان اعمال تنظیمات دلخواه و تغییر رمز عبور اصلی است. 

 

منبع: کلیک ـ جام جم آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد