«اولکر گنبدقابوس»
«اولکر گنبدقابوس»

«اولکر گنبدقابوس»

سرطان ریه دومین سرطان شایع درمردان

سرطان ریه در زنان رتبه دوم یا سوم را دارد ودر مردان بعد از سرطان پرستات شایع ترین نوع سرطان است. ...

یک متخصص سرطان شناسی به خبر نگار راسخون گفت: علائم این بیماری به صورت سرفه های مزمن وطولانی است که درمدت زمان طولانی بهبودنمی یابد.

دکتر حمید امامی گفت: درمراحل اولیه بیماری می توان با جراحی مانع از پیشرفت بیماری شد اما درمراحل پیشرفته از روش شیمی درمانی استفاده می شود.
یادتان باشد شغلی را انتخاب کنید که به رشد این سرطان خدا نشناس کمکی نکند .طبق گفته  دکتر امامی نوع شغل نیز در روند صعودی سرطان موثر است.
 وی افزود: شغل درایجاد این سرطان فاکتورمهمی است.این متخصص تغذیه اضافه کرد: افرادی که در کارخانه ها ومعادن مشغول به کارند باید موارد ایمنی را رعایت کنند ومراقب سلامت خود باشند. ازدخانیات و مخلوط کردن مواد شیمیایی که انتقال دهنده عامل سرطانی هستند خودداری کنند.
 دکتر امامی درادامه توضیح داد: درایران بیش تر افراد به طور پیشرفته دچار این بیماری می شوند اما پیشرفته بودن یا نبودن این بیماری بستگی به مرحله بیماری ونوع سرطان دارد که بهتر است توسط پزشک معاینه ومطالعه شود.
 وی افزود: درایران بیش ترین نوع سرطان ریه از سلول های کوچک است واین نوع سرطان ها به صورت تهاجمی پیشرفت می کنند ولی سلول های غیر کوچک به آرامی پیشرفت می کنند. 
  البته درست است که ما پزشکان حاذقی داریم اما به قول همان پزشکان  پیشگیری به از در مان.خلاصه اینکه  دکتر حمید امامی در پایان اضافه کرد: جراحان خوبی درایران داریم وتمام وسایل لازم برای درمان این بیماری وجود دارد ولی توصیه می شود که خود مردم بیش تر مراقب سلامتی خود باشند وازعوامل خطرزا دوری کنند.
 شایان ذکر است که: مسئولان لازم است ازتولید پشم وشیشه که دارای عامل سرطانی به نام آسپسم است جلوگیری کنند وجایگزینی برای آن بیابند. 
منبع: راسخون
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد