«اولکر گنبدقابوس»
«اولکر گنبدقابوس»

«اولکر گنبدقابوس»

یکسان‌سازی پوشش معلمان زن برای اجرای طرح عفاف ‌و حجاب

ایلنا: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت:طرح یکسان‌سازی لباس کارمندان زن در ادارات در راستای طرح عفاف و حجاب است و شروع به کار این طرح با همکاری وزارت کشور و پشتوانه پژوهشی دانشگاه الزهرا، جدا از مسئله یکسان‌سازی، حفظ ارزش‌های خودمان در چهارچوب موازین اسلامی بوده است. ...

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا طرح یکسان‌سازی لباس کارمندان زن را در ادارات در راستای طرح عفاف و حجاب دانست و گفت: شروع به کار این طرح با همکاری وزارت کشور و پشتوانه پژوهشی دانشگاه الزهرا، جدا از مسئله یکسان‌سازی، حفظ ارزش‌های خودمان در چهارچوب موازین اسلامی بوده است.
تهمینه دانیالی با بیان اینکه پس از رونمایی تمام کارمندان معاونت صنایع دستی لباس یکسان می‌پوشند، خبر داد: تا آخر خرداد، هم به تمام کارمندان میراث این لباس داده می‌شود و پس از آن، به یکسان‌سازی لباس‌های نهادهای تحت پوشش میراث می‌رسیم که موزه‌ها و هتل‌ها از اولین نهادها هستند.
وی درباره یکسان‌سازی لباس کارمندان آموزش و پرورش گفت: منتظر جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش هستیم، تا در مورد چگونگی توزیع این لباس‌ها تصمیم‌گیری شود.
دانیالی افزود: از آنجایی که این لباس‌ها تنوع رنگ و طرح دارد پیش‌بینی می‌شود مورد استقبال شرکت‌های خصوصی و حتی مردم عادی هم قرار گیرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر برای هزار نفر لباس سفارش داده‌ایم که هر دست آن شامل مانتو، شلوار و مقنعه می‌شود و قیمت تمام شده‌اش بین 80 تا 100 هزار تومان است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث با اشاره به اینکه هزینه سری اول لباس‌های فرم را سازمان تقبل کرده است گفت: احتمالا دیگر سازمان‌ها هم سری اول را به کارمندان خود هدیه می‌دهند تا دوخت لباس‌ها به انبوه‌سازی برسد و قیمت‌ آنها نیز کاهش یابد و به 60ـ70 هزار تومان برسد.
وی تاکید کرد: برای حفظ هنرهای سنتی تلاش شده است در هر شهر از دوخت‌ها و پارچه‌های سنتی‌ همان شهر استفاده شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد